Når service, samarbejde og myndighedsbehandling skal forenes.

Fremtidens byggesagsbehandler skal mestre nye roller – fordi du som byggesagsbehandler er en central aktør som fremtidens velfærdsinnovatør.

Som byggesagsbehandler skal du kunne navigere indenfor lovgivningens rammer og samtidig være sparrings og dialogpartner med forvaltningsloven som dit kompas.

Dette modul sætter fokus på dette spændingsfelt samtidig med, at vi går i dybden planloven og dennes kobling med byggeloven.

Vi arbejder desuden med juraen i de skønsmæssige afgørelser og konsekvenser, herunder ansvarsregler og de kommunale konsekvenser heraf.

Bemærkninger

Vi gør opmærksom på at det er et krav, at man har minimum 1½ års erfaring for at deltage i dette modul.

Da der på kurset også lægges vægt på den praktiske opgaveløsning, bedes du medbringe en bærbar PC.

Du bedes medbringe bygningsreglementet BR, byggeloven, planloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven

Uddannelsen har en overbygning:

Byggesagsbehandling - videregående, som du kan tage, når du er blevet en erfaren og habil byggesagsbehandler. Det fulde udbytte af overbygningen kræver som min. 3 års erfaring med kommunal byggesagsbehandling.

Om modul 1 og 2

Uddannelsen Byggesagsbehandleren er en grundlæggende uddannelse, hvor du får styr på det formelle grundlag for god og korrekt byggesagsbehandling.

Uddannelsen består af 2 moduler:
Byggesagsbehandling - grundlæggende (modul 1) og Byggesagsbehandling kontrol og service (modul 2). Modulerne kan tages uafhængigt af hinanden, men det anbefales at tage dem i nævnte rækkefølge.

Undervisere

Kurset er tilrettelagt i samarbejde med Forum for Danske Bygningsmyndigheder.

Underviserne 
Chefkonsulent, Juridisk koordinator Lisbet Lorenzen
Afdelingsleder Thomas G. Frydensbjerg

13.125 kr.
Sted og startdato
Middelfart: 22. januar 2025
Varighed: 3 dage
Se tid og sted for det valgte forløb
Severin Kursuscenter, Skovsvinget 25, 5500 Middelfart
22. januar kl. 9.00 - 24. januar 2025 kl. 12.00
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer, forplejning og overnatning i enkeltværelse. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.

Er du i målgruppen?

Kurset er for erfarne byggesagsbehandlere i kommunerne. Det er et krav at man har minimum 1½ års erfaring.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Sigga landskab
Chefkonsulent
Sigga Birkvad