At opføre støttet byggeri er en omfattende proces. På dette kursus får du overblik over lovgivning, styr på skema A, B og C samt værktøjer til at samarbejde med fx bygherre, private parter, almene boligorganisationer og vigtigst af alt: dine kollegaer i kommunen.

Vil du have overblik over reglerne for støttet byggeri? Eller processen fra ide til afsluttet byggeri, herunder ansøgning om renoveringsstøtte fra Landsbyggefonden? Så er dette kursus noget for dig!

Kurset henvender sig til dig, som er kommunalt ansat, og som har ansvaret for eller bistår andre i arbejdet med støttet byggeri. Det kan være, at du:

  • Er støttesagsbehandler i den kommunale forvaltning?
  • Sidder som byggesagsbehandler og skal bistå ved støttet byggeri? 
  • Er kommunal bygherre for støttede almene boliger? 
  • Skal færdiggøre en støttesag på grundlag af et byggeregnskab? 
  • Har brug for et overblik over de omfattende driftsregler, herunder styringsdialog, møder og aftaler? 
  • Er ansvarlig for den kommunale anvisningsordning?

Deltag på kurset og bliv klogere på, hvad støttet byggeri er. Få overblik over regler og processer, særligt BOSSINF og støtteregler. 

På kurset får du den nødvendige viden til at styre og bistå arbejdet med støttet byggeri. 

Undervisere

Varighed: 2 dage
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer, forplejning og overnatning i enkeltværelse.Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.

Er du i målgruppen?

Kommunalt ansatte, der arbejder med støttet byggeri. Fx sagsbehandlere, økonomiansvarlige, tilsynsmyndighed, sagsbehandlere med ansvar for almenlejeloven, administratorer af almenlejeboliger, medarbejdere i den kommunale bolig-anvisning mm. 

Vil du have rabat?

Early bird-rabat:
Du får 1.000 kr. i rabat, hvis du tilmelder dig senest tre måneder før kursusstart.

Ta´ en kollega med-rabat:
Hvis I deltager to eller tre fra samme organisation (ean-lokationsnummer), får hver deltager 10 % rabat.

Kontakt os for tilbud, hvis I er flere end tre fra samme arbejdsplads, der vil tilmelde jer kursus.

Kombination af rabatter:
Hvis du både tilmelder dig tidligt og sammen med en kollega, får du kursus med early bird-rabat og kollegarabat. 

Det lærer du på kurset

På kurset gennemgår vi: 

  • Bygherrevalg - muligheder og konsekvenser
  • Behandling af støttesager i BOSSINF og skema ABC
  • AB 18 regler og fravigelser
  • Regler om samarbejde med privat part
  • Drift af støttede byggeri
  • Anvisningsordning og økonomiske konsekvenser for kommunen
  • Regler om lejeforholdet i Almenlejeloven
  • Præsentation af regler for regnskaber og styringsrapporter.

Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, som er kommunalt ansat, og som arbejder med støttet byggeri. Fx sagsbehandlere, økonomiansvarlige, tilsynsmyndighed, sagsbehandlere med ansvar for almenlejeloven, administratorer af almenlejeboliger, medarbejdere i den kommunale bolig-anvisning m.m. 

kran

Tidligere deltager udtaler

”I min dagligdag referer jeg stadig tilbage til meget af kursets udbytte af viden og det overblik, vi fik over vores fagspecifikke område,” 

Laura Schwartz, projektleder ved Aarhus Kommune

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Sigga landskab
Chefkonsulent
Sigga Birkvad