Borgernes oplevelse kan være rettesnor og vejviser for styrket kvalitet i kommunal opgaveløsning og bæredygtig udvikling, hvis I formår at gøre borgernes oplevelser til en del af grundlaget for ny handling. Sammen med borgerne kan vi styrke kvalitet, hæve tilfredsheden og skabe udvikling i kommunale services og tilbud.

Lad borgerne vise vejen

Læs mere Læs mindre

I den kommunale hverdag står du som medarbejder og leder med et stort ansvar på dine skuldre hver eneste dag. Du skal levere service af høj kvalitet og tilfredsstille borgerne, uanset om du arbejder på jobcenteret, plejehjemmet eller med at håndtere byggesager. Men for at tilfredsstille borgerne er du nødt til at vide, hvad de ønsker og hvordan de oplever mødet med dig og "kommunen". 

Borgeroplevelsesindsatser kan være nøglen til at få borgernes oplevelser på bordet og få omsat det til konkrete udviklingsplaner og praksisændringer. Ved at spørge borgerne, hvordan de oplever din ydelse, kan du identificere de vigtigste indsatser og prioritere dem i en travl hverdag.

Få rådgivning eller bistand til at trække på borgernes hverdagsekspertise 

Hos Komponent har vi flere erfarne konsulenter, som både har erfaring med inddragelsen af borgere i komplekse udviklingsprocesser og som kender til hverdagens udfordringer på tværs af de kommunale fagområder. Hvis du er interesseret i at trække borgernes oplevelser ind i jeres afdeling, forvaltning eller kommune, så se med herunder og få et gratis sparringskald.

Konference

Vil du høre mere? Book en gratis sparringssamtale

Læs mere Læs mindre

Få en gratis sparringssamtale om brugen af borgeroplevelser 

Læs mere Læs mindre

Hos Komponent ved vi, at hver kommunes, forvaltning og afdelings udfordringer er forskellige og afhængig af deres lokale kontekst, særligt når det kommer til inddragelsen af borgernes oplevelser i udviklingen og fremtidssikringen af jeres praksis. 

Derfor vil vi altid opfordre jer til at udfylde formularen på siden her, og anmode om et gratis og uforpligtende 30 minutters sparringsopkald med en af vores eksperter i arbejdet med borgerdrevet kvalitet og borgeroplevelser.  

Et sparringsopkald giver dig:

  • Forståelse for, hvorvidt et borgeroplevelsesinitiativ kan gavne lige netop jer.
  • Sparring om, hvordan en borgeroplevelsesproces kunne se ud på jeres område i jeres kontekst.
  • Indsigt i, hvordan vi kan hjælpe jer med at gå fra ide til involvering til implementering.
  • En venlig udfordring og kvalificering af jeres problemstilling og få nye perspektiver herpå.
  • Inspiration i forhold til, hvordan andre kommuner har håndteret lignende udfordringer.
  • Faglige stærk rådgivning i borgerdrevne udviklingsprocesser - både hvis I ønsker bistand til den konkrete afvikling eller blot ønsker at sparre med eksperter om, hvordan i selv kan afvikle processen.

Kontakt os i dag og få sparring om jeres arbejde med borgeroplevelser.

Vil du høre mere? Så ringer vi til dig

Er du blevet nysgerrig på, hvordan Komponent kan hjælpe dig, eller vil du have mere information? Udfyld formularen, så ringer vores ekspert til dig. 

Mød vores specialist

Læs mere Læs mindre
Lone Stjer

Lone Englund Stjer

Lone har over 25 års erfaring med samtænkningen og udviklingen af kommunal velfærd. På tværs af fagområder har Lone erfaring med at integrere borgernes perspektiver og oplevelser i udviklingen af vores velfærd og kan hjælpe jer med at sætte borgerne i centrum. Gennem workshops og processer har Lone hjulpet kommuner med at skabe et udviklings- og effektfokus i opgaveløsningen, fx gennem arbejdet borgerrejser. Lone kan hjælpe jer med at inddrage borgerne i sagsbehandlingen eller udviklingen af jeres tilbud og ydelser. 

 

Læs mere Læs mindre

Er arbejdet med borgeroplevelser relevant for mig?

Læs mere Læs mindre

JA! Hvis du arbejder med borgerrettede ydelser, tilbud eller services, mener vi, at det kun kan være en fordel at lytte til borgerne og lad deres oplevelser af jeres ydelser være ledestjerne for jeres udviklingsarbejdet. 

Måske er du teamleder på et jobcenteret og ønsker at udvikle beskæftigelsesforløbene for en bestemt gruppe af borgere.

Måske er du teknisk chef og ønsker at skabe de nødvendige organisationsændringer, der kan styrke håndteringen af byggesager.  

Næsten uanset hvilket fagområdet du beskæftiger dig med, vil det være en fordel at lytte til borgerne.

MEN: Det kræver en ordentlig, gennemtænkt og velafviklet proces, der fra start til slut har til formål at skabe langvarig positiv forandring i jeres organisation. Det kræver modet til at lytte og evnerne til omsætte borgernes ord til kommunal handling! 

Dit udbytte

Som medarbejder eller leder, der samarbejder med Komponent om borgeroplevelser, får du:

  • Del i erfaringer og best practice angående borgeroplevelser fra andre kommuner og organisationer
  • En kollegial sparringspartner, som har et dybdegående kendskab til den kommunale virkelighed, du arbejder inden for.
  • En faglig stærk samarbejdspartner, som kan tilbyde solid rådgivning om brugen af borgeroplevelser og borger rejser.
 

Hvem er vi?

Vi er eksperter inden for borgerdialog, den svære samtale, borgeroplevelser, brugerundersøgelser, borgerevaluering, borgerinddragelse og borgersamlinger. 

Fagligt står vi på etnografi, design, arbejdsmiljøfaglighed, statskundskab, politisk forståelse og ledelsesudvikling. Vi har også stået i dine sko; samlet har vi 40 års erfaring som kommunal embedsmand. 

Vi har adgang til hele Komponent-holdets viden (70 konsulenter), når det drejer sig om specifikke forvaltninger eller fagfagligheder. 

Kommunernes Udviklingscenter

Komponent er kommunernes udviklingscenter. Vi er sat i verden for at hjælpe dig, din afdeling og din organisation. Vi kender det kommunale og offentlige maskinrum indefra, og vi forstår, hvordan det er at arbejde i en politisk styret organisation.

Få en gratis sparringssamtale

Læs mere Læs mindre
Vil du høre mere? Så ringer vi til dig

Er du blevet nysgerrig på, hvordan Komponent kan hjælpe dig, eller vil du have mere information? Udfyld formularen, så ringer vores ekspert til dig.