Arbejder du med kommunens forsikringer for bygninger og løsøre? Dette onlinekursus giver dig værdifuld indsigt i skadehåndtering, forsikringsselskabernes vurderinger og betydningen af regres.

På 2,5 timer får du en praktisk gennemgang af, hvordan du sikrer en korrekt og effektiv skadeanmeldelse, samt hvad forsikringsselskaberne lægger vægt på i deres behandling.
 

Indhold

  • Den røde tråd i skadehåndtering – Hvad ser forsikringsselskabet på, når de modtager en anmeldelse af skader på bygninger og løsøre?
  • Skadeprocessen fra start til slut – Hvad skal en anmeldelse indeholde, og hvordan behandles den?
  • Typiske skadeårsager – Hvordan tolker forsikringsselskaber skader på kommunens bygninger og inventar?
  • Regres – Hvorfor er det vigtigt, og hvad skal du huske fra dag ét?
  • Spørgsmål og dialog
     

Dit udbytte

  • Viden om, hvordan forsikringsselskaber håndterer skader på kommunale bygninger og løsøre
  • Redskaber til at lave præcise og fyldestgørende skadeanmeldelser
  • Forståelse for, hvordan generelle skadeårsager vurderes
  • Indsigt i regres og hvordan du sikrer kommunens rettigheder
     

Praktisk information

Kurset er en uddybning af de emner, der behandles på kurset i forsikring
 

995 kr.
Sted og startdato
Online: 19. juni 2025
Varighed: 2,5 time
Se tid og sted for det valgte forløb
Online
19. juni 2025 kl. 9.30 - kl. 12.00
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Er du i målgruppen?

Kommunalt ansatte, der er ansvarlige for at behandle og varetage kommunens forsikringer.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Sigga landskab
Chefkonsulent
Sigga Birkvad