Skab en attraktiv arbejdsplads med LinkedIn. Lær at fremhæve dine medarbejdere og projekter, og tiltræk opmærksomhed lokalt og nationalt. Tilmeld dig kurset og bliv skarp til at netværke. For kommunale ledere.

Forestil dig Mai-Brit, en leder for daginstitutionen Himmelbuen. Ved at anvende LinkedIn har hun ikke bare øget synligheden af sit personlige lederskab; hun har også skabt en platform, hvor hendes medarbejderes arbejde og succeser bliver synlige. På LinkedIn deler hun stolte øjeblikke fra Himmelbuen – alt fra innovative pædagogiske metoder til dagens kreative børneaktiviteter. Hendes netværk vokser, og hendes institution får anerkendelse langt ud over lokalområdet – og hun får sat sin kommune på landkortet. 

Dette kursus giver dig værktøjerne til at bruge LinkedIn ligesom Mai-Brit. Hvis du vil vide mere og blive klædt på effektiv anvendelse af din LinkedIn, skal du læse videre…

Udbytte

I en digital verden er LinkedIn mere end et netværk. Det er en nødvendig platform for både synlighed og indflydelse. For kommunale ledere er det essentielt at forstå, hvordan man kan bruge LinkedIn til at fremhæve både deres eget og deres medarbejderes arbejde. Dette kursus giver dig værktøjerne til at bruge LinkedIn intelligent og målrettet for at styrke din ledelse og din afdelings synlighed. Komponent – Kommunernes udviklingscenter har i samarbejde med Kong Frederiks Center for Offentlig Ledelse foretaget en større undersøgelse af "Den Attraktive Arbejdsplads". Rapporten fremhæver vigtigheden af meningsfuldt arbejde og medarbejderengagement. Med dette kursus for kommunale ledere tilbyder vi derfor også teknikker til at øge synlighed og styrke medarbejder-forbindelser.

Indhold: 

Gennem oplæg, drøftelser og dilemmaer kommer vi omkring spørgsmål som: 

  • Hvordan LinkedIn kan blive en nøgle til at udvikle en mere attraktiv og engagerende arbejdsplads. 
  • Hvor du du fremviser kommunens projekter og initiativer, hvilket øger medarbejder- engagement. 
  • Hvordan du bruger LinkedIn til effektiv onboarding og interne muligheder i kommunen 
  • Hvordan du tiltrækker talent og samtidig øger personale stolthed gennem stærke historier om kommunens bidrag til samfundet. 

Med disse færdigheder vil du og dine medarbejdere blive set som troværdige og indflydelsesrige stemmer i det offentlige rum. Deltag i kurset og forny din tilgang til netværksopbygning på LinkedIn. 

 

Når du har gennemført forløbet, kan du… 

  • Eksekvere på en mere effektiv og vedvarende tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere. 
  • Skabe en stærk personlig profil, der viser dit lederskab og jeres fælles succeser. 
  • Udvikle og udvide netværk med relevante samarbejdspartnere og beslutningstagere. 
  • Fremhæve kommunens projekter og de gode resultater, som du og dine medarbejdere opnår, for at øge interessen lokalt og endda nationalt. 
  • Identificere muligheder for samarbejde, der kan fremme innovation og vækst i din kommune.

 

Hvem møder du som underviser på forløbet? 

Andreas Adamas fra Pragmatix har gennem 30 år på arbejdsmarkedet opbygget en omfattende erfaring, der harmonerer perfekt med arbejdet på LinkedIn. I dag arbejder Andreas som konsulent, hvor han hjælper mennesker, afdelinger og virksomheder med forskellige aspekter af LinkedIn, herunder branding og netværksarbejde. Andreas har hjulpet kommuner, virksomheder, enkeltpersoner og ledige med at optimere brugen af LinkedIn som redskab.

Andreas' motto: "mennesker i vækst skaber arbejdspladser i vækst"

 

Gode forudsætninger for at deltage på forløbet… 

  • Du har nuværende eller kommende ansvar for personaleledelse i et offentligt regi. 
  • Du har oprettet en personprofil på LinkedIn med et vellignende foto i farver på profilen. Desuden medbringer du en bærbar computer, som benyttes på kurset. Du bør være motiveret for at lære, hvordan digital kommunikation kan bruges til at fremme dine personlige mål og afdelingens mål, og du bør have en grundlæggende interesse i at forbedre din digitale tilstedeværelse. 
  • Det er en fordel, hvis du har en forståelse og interesse for kommunikation og netværk, da kurset fokuserer på at bruge LinkedIn som et værktøj til at opnå konkrete ledelsesmæssige mål. 
  • Du bør være åben overfor at udvide og pleje dit professionelle netværk, da en stor del af kurset handler om at bygge og vedligeholde relationer på LinkedIn.
5.995 kr.
Sted og startdato
Herlev: 21. november 2024
Varighed: 2 dage
Se tid og sted for det valgte forløb
Komponent Herlev, Lyskær 3 ef, 1. sal, 2730 Herlev
Dag 1
21. november 2024 kl. 9.00 - kl. 15.30
Dag 2
28. november 2024 kl. 9.00 - kl. 15.00
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Er du i målgruppen?

Chefer, afdelingsledere og teamledere for de kommunale kontrolenheder i hele Danmark

Program

Mød LinkedIn og find din vej
Kend algoritmerne og brug dem hensigtsmæssigt
Udarbejds en optimal personprofil - dit digitale visitkort
Frokostpause
En optimal showcaseside - din afdelings digitale visitkort
Workshop: En optimal showcasesiden - din afdelings digitale visitkort
Engagér dig så det giver mening og skaber værdi
Afrunding, hjemmeopgave og personlig plan
Tak for idag - Dag 1
Indflyvning: Siden sidst og opsamling
Workshop: Engagér dig så det giver mening og skaber værdi
Bliv fortrolig med og opnå spredning gennem grupper, hashtags# og tagging@
Frokostpause
Sådan skaber du et stærkt netværk
Workshop: Sådan skaber du et stærkt netværk
Afrunding og personlig plan
Tak for idag - Dag 2

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

MIB
Koordinator
Michaela Bundgaard
MN
Chefkonsulent
Martin Nielsen