Før-under-efter det digitale møde med anbragte unge og arbejdsvilkår
Der er mange forudsætninger, der skal være på plads, når du skal afholde vellykkede digitale samtaler med anbragte unge. Du skal bruge din faglighed til at skabe fundament for, hvordan du kan anvende de digitale platforme til at skabe god kommunikation med de anbragte.
Digitale platforme er en god vej til at opnå hyppigere kontakt og skabe en mere inddragende proces med de unge. Man kan komme tættere på deres hverdag og få viden om trivsel og udvikling og dermed skabe en bedre og mere tillidsfuld relation samt mulighed for at lave bedre og mere rettidige beslutningsprocesser.
Indledningsvist er det naturligvis vigtigt at være opmærksom på, om den unge du skal tale med, er målgruppen for digitale samtaler og om samtalens indhold egner sig til det digitale format.
Samtalen med den unge kan deles op i før-under-efter.
Hør Stinne Ballegaard fra VIVE fortælle om før-under-efter samtalen og arbejdsvilkår i denne video.
Refleksionsspørgsmål
-
Hvordan vil du tilrettelægge din næste videosamtale med udgangspunkt i den viden og opmærksomheder du har fået i videoen med Stinne Ballegaard om før-under- og efter videosamtalen?
- Hvordan vil du skabe et refleksionsrum sammen med dig selv og dine kollegaer, hvor I taler om metoder, spørgeteknikker og konkrete erfaringer, som kan udvikle jeres praksis for videosamtaler?
- Hvordan vil du bidrage til at opstarte konstruktive dialogerne om ledelsens syn på tilgængelighed set i lyset af de muligheder digital kommunikation giver?
Download refleksionskort
Vi har udarbejdet en række refleksionsspørgsmål, som du kan pinte og bruge i din afdeling. Spørgsmålene kan hjælpe jer i gang med jeres fælles forståelse for arbejdet.
Om parterne
Bag projektet står VIVE, KL og Komponent.
KL og Komponent har stået for udviklingssporet, mens VIVE har stået for forskningssporet.
Projektet er finansieret af TrygFonden.